אחרי פלאפון, סלקום ופרטנר: גם עובדי HOT מתארגנים

עשרות עובדי הוט הקימו ועד פעולה בארגון כוח לעובדים במחאה על העברת טכנאים ונציגי שירות למיקור חוץ.  "העבירו עובדים לחברות קבלן והרעו את תנאי ההעסקה של נציגי השירות. אנו דורשים להפסיק את הפגיעה בתנאי ההעסקה"

עשרות עובדי HOT – בעיקר טכנאים ונציגי שירות – פתחו בשבועות האחרונים במהלכי התאגדות בארגון "כוח לעובדים" והחל משעות הבוקר מחתימים עובדים ברחבי הארץ על טופסי הצטרפות לארגון.

העובדים ייסדו בשבועות האחרונים ועד פעולה ומקווים לגייס חתימות משליש מתוך 3,200 עובדי החברה וכך לההפך לוועד יציג. אם יצליחו בכך, יוכלו העובדים לפתוח במו"מ מול הנהלת HOT לצורך חתימה על הסכם קיבוצי. עובדי HOT מוחים על כך שבשנה האחרונה הועברו עובדים רבים של החברה למיקור חוץ וגיוסים הופסקו לגמרי, מה שהוביל לצמצום משמעותי בכוח האדם.

לפי דיווחי העובדים, החברה העבירה את מרבית הטכנאים לחברות חיצוניות (רק 200 מתוך 1000 טכנאי החברה עדיין מועסקים בה) וסגרה את מערך הגיוס. העובדים קובלים על חוסר הוודאות באשר לעתידם בחברה וטוענים כי ביטחונם התעסוקתי נפגע משמעותית בשל המהלכים של העברת עובדים למיקור חוץ.

ניסיונות ההתארגנות ב-HOT מצטרפים לניסיונות התארגנות בחברות הסלולר בשנה האחרונה – אורנג' (ההסתדרות הלאומית) וסלקום ופלאפון (ההסתדרות הכללית) – מתוכם רק בפלאפון, בתום מאבק קשה בין העובדים להנהלה, הוקם ועד יציג וכעת אף מתקיים בחברה משא ומתן לצורך חתימה על הסכם קיבוצי. חברה נוספת שבה הוקם באחרונה ועד עובדים לאחר מאבק עובדים ממושך והתנגשויות מול ההנהלה, היא כלל ביטוח. גם שם מתקיימים כיום דיונים על הסכם קיבוצי.

אחת ממקימות ועד הפעולה היא אילנית תורג'מן (42), אם לחמישה המשמשת נציגת שירות במוקד הפיננסי של HOT בבאר השבע בשנה וחצי האחרונות. היא מספרת כי הטריגר להקמת ועד הפעולה היה מיקור חוץ של מוקד תמיכה טכנית בחיפה. "עובדים קיבלו פיצויים והוותק שלהם נמחק", מספרת תורג'מן.

"במקביל גם בקרב נציגי השירות מתרחשת הרעת תנאים. צימצמו את שעות העבודה ונדרשת אותה התפוקה, והמשמעות היא פגיעה בשכר. בנוסף, צומצמו הסעות ההגעה לעבודה". תורג'מן מספרת כי מהלך החתמת העובדים התנהל הבוקר באופן חלק. "עובדים מכל הדרגים חתמו על טופסי הצטרפות לכוח לעובדים. מטרתנו היא למנוע את המשך הפגיעה בתנאי ההעסקה ולשפר את התנאים הקיימים. נציגי שירות משתכרים 23 שקלים לשעה בלבד".

נתן קביליס נציג שירות מבאר שבע, מראשי ועד הפעולה מוסיף: "אני מגיע לעבודה, מחתים כרטיס בכניסה, מבלי לדעת מה יוליד יום. האם היום יודיעו לנו על הפסקת הפעילות? האם היום יפטרו אותנו ויעבירו אותנו לחברת קבלן?".

העובדים טענו כי מצבת העובדים פחתה, אולם הם עדיין נדרשים לעמוד באותן תפוקות – מה שמעמיד אותם בסיטואציה בלתי אפשרית. "מצד אחד הלקוחות צועקים עלינו בשל המתנה ממושכת, ומאידך צועקים עלינו נציגי ההנהלה פעמיים – גם על על חוסר שביעות הרצון של הלקוחות וגם על ההספק הירוד", אומרת מאעלי סרחאן עובדת נוספת מנשר, "אבל מה לעשות- אנחנו 100 נציגים שמבצעים עבודה של 200".

נציגי ועד הפעולה טוענים כי ברצונם להגיע להבנות מול ההנהלה. "חוסר הוודאות הנוכחי מעיב על תפקוד העובדים והשינויים בדפוסי ההעסקה פוגעים באיכות השירות", אומר קביליס. "תקוותנו כי נוכל בקרוב לשבת למשא ומתן למען עתיד החברה ועתידנו".

מהוט נמסר בתגובה: אכן הגיעו נציגים של כח לעובדים למספר מוקדים של החברה. ראוי לציין כי החברה שיפרה את התשתיות והשירות באופן משמעותי ולפיכך נעשות התאמות מעת לעת בגיוס כח האדם של החברה בהתאם לצרכים החדשים.

אחרי פלאפון, סלקום ופרטנר: גם עובדי HOT מתארגנים (the marker, 20.5.13)